Ocado
תכנון היררכיית אתר

אם יש לך אתר או שאתה מתכננים לבנות, חשוב לתכנן נכון את היררכיית אתר והתכנים.

היררכיית תוכן אתר אינטרנט הינה אחד הנושאים החשובים ביותר עבור קידום אתרים (SEO) וכן עבור חווית המשתמש באתר שלך.

היררכיית אתר נכונה היא מאוד קריטית משלוש סיבות עיקריות:

  1. אתר אינטרנט בו התוכן מסודר בצורה נכונה ואינטואיטיבית עבור המשתמשים יזכה את בעל האתר בביצועים טובים יותר.
  2. תקבלו משך זמן שהייה גבוהה יותר של הגולשים, אחוז נטישה נמוך מדף הכניסה וכן יותר צפיות בדפי האתר פר יוזר.
  3. סידור נכון של ההיררכיה (מדרג) יעשה לסורק והאלגוריתם של גוגל את החיים קלים יותר ויגרום לדפי האתר לקבל דירוג גבוהה יותר.

איך לתכנן היררכיית אתר נכונה ומדויקת שתתאים לקידום בשנת 2021? קבלו 5 כללי האצבע לסידור התוכן:

לקבוע מה יופיע בתפריט לפי חלוקה הגיונית

אוקי אז יש לנו את דף הבית, דף אודות ויצירת קשר, עכשיו יש לתת את הדעת על סידור השירותים או המוצרים.

אם קבענו אנו מספקים מספר שירותים, כדאי יהיה לבנות יחידת תפריט בשם שירותים והכניס לתוכה את כלל השירותים.

במידה ואנו מספקים מספר שירותים וכל סוג שרות או תחום בפני עצמו עם מספר סוגי שירותים הנמצאים תחתיו, כדאי יהיה לסדר זאת כך:

כל תחום שרות להציג בתפריט וסוגי השרות יוצגו בתפריט משנה.

דוגמאות


כתובת ה-URL של העמודים צריכים לשקף את היררכיית האתר

חלק זה מאוד פשוט ליישום, יש לקבוע את ה URL של העמודים שלך בדיוק לפי סידור התוכן בתפריט שבסעיף הקודם.

לדוגמא במקרה של עמוד שירותים אחד, נגדיר את כתובת ה-URL של הדפים כך:

עמוד השירותים: mysite.com/services

עמוד שירות: mysite.com/services/service_number_1

במקרה של מספר קטגוריות שירותים, נגדיר את כתובת ה-URL של הדפים כך:

עמודי קטגוריית שירותים: mysite.com/service2/ , mysite.com/service1/

עמוד שירות: mysite.com/service2/service_number_1 , mysite.com/service1/service_number_1

חשוב מאוד לא לבצע שינויי URL באתר קיים ופעיל – זה עלול לפגוע בהופעת דפי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

המלצות נוספות של גוגל בנוגע ליישום היררכיית אתר >> 

באתר קיים יש צורך לבצע הפניות 301 ולהגדיר את ההחלפה כך שכאשר גוגל/המשתמש ניגש לכתובת הישנה הוא מופנה אוטומטית לכתובת החדשה.

חזקו את קישוריות האתר באמצעות לינקים פנימיים

בנו את היררכיית האתר שלכם באופן “שטוח” כך שניתן יהיה להגיע לכל עמוד ללא צורך ביותר מ 3 הקלקות.

רצוי מאוד להוציא קישורים מעמודי התוכן לדפים אחרים באתר ולשתול את הקישורים תחת מילות מפתח רלוונטיות לעמוד אליו אתם מפנים.